V roce 2001 Suzuki představila nový model GSX-R, který nahradil největší a nejvýkonnější model GSX-R 1100. Nástupcem se stalo GSXR 1000. Jak už název modelu odhalil,motor o obsahu 1000ccm byl ve srovnání s předchozím nejvýkonnějším modelem o 100ccm menší, ale poskytl na motoru 160 koní při 9500 otáčkách za minutu a 143 koní na zadním kole. Omezovač na 12.000otáčkách končil na rychlosti 278km/h. Titanové svody s výfukem, v jehož útrobách byla namontován servosystém upravující tlak výfukových plynů v závislosti na otáčkách motoru, poloze škrticí klapky a zařazeném rychlostním stupni pro zvýšení točivého momentu. Hluková hladina přitom byla výrazně nižší než u GSXR 600.
Moto díly PP Tuning na Suzuki GSX-R 1000 (2001–2003), stupačky, brzdové hadice, seřizovatelné brzdové a spojkové páčky, řídítka, padací protektory a ostatní díly jsou vyrobeny z mimořádně kvalitních materiálů, které zaručují velmi dlouhou životnost.